Universitet

Idag fick jag hem lite broshyrer om universitet och då tänker man ju typ HJÄLP, men ändå för mig är det ganska lugn, för jag vet ändå att jag ska vänta minst ett år innan jag söker eftersom jag vill ha mina meritpoäng. Men på framsidan för uppsala universitet är det en kille som är sjukt lik min kompis, kanske är han? Har ingen aning, så nära är vi inte liksom, vi har bara jobbat ihop en gång. Men kollade iaf igenom katalogen, och jag tror att jag kanske är lite inne på civilinjenjörspåret eftersom det är ganska brett och man kan bli väldigt mycket, men sen såg jag också geovetenskap och då med inriktning hydrologi och tycker att det skulle vara intressant. Var på en workshop i helgen med ungdomsrådet nämligen som inspirerade mig en hel del, vilket handlade om att det är vi unga sommåste vara the great generation eftersom världen idag kräver en generation som är helt enastående för att den ska finnas kvar. Workshopen hette vad vill jag bli när jag blir stor? och vi pratade mycket och hållbar utveckling som man kan läsa vidare på för att få en master utbildning. Det verkar ganska soft, så ska nog spara denna katalog iaf. Plus att jag har funderat mycket på uppsala universitet eftersom jag tycket det verkar som en mysig gammal stad med ett otroligt roligt studentliv! Så det är ganska skönt att man har lite tankar kring det, men sen får vi väl se vad det blir av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0