Måndag aka 5 dagar till helg

Har precis kommit hem från skolan och sitter och slappar i köket. Hatar måndagar, går i skolan så jävla länge :(. Men man får se det från den positiva sidan, nu har jag inga lika långa dagar kvar denna vecka!

Försov mig imorse igen, har nästan tyvärr blivit en vana =/. Har haft jätteont i magen och ryggen hela dagen, jättekonstigt, vet inte vart värken kommer ifrån. Idag i skolan hände det inte så mycket speciellt, fick lite fler skrivar-läxor på engelskan och alex undrade om jag vill komma hem till honom på lördag, för de skulle ha något öppet hus hemma hos honom, för han fyller år på måndag. Han är så himla gullig :)

Idag tror jag att jag ska ta det lite lugnt och bara slappa, med tanke på att jag har ont i magen och så, men måste nog skriva lite på engelska läxorna. Kanske ska ta och läsa boken Kite runner av Khaled Housseini som vi har fått i engelskan. Har egentligen redan läst den på svenska så behöver inte, men det var bra så det kan vara skönt. Dessutom kan det vara bra att bli lite påminnd om vad som händer i boken så att jag inte sitter där sen och inte kommer ihåg något när vi ska prata om den.

Har förresten bestämt mig för att inte gå på balen som jag blev bjuden på i lördags. Jag har helt enkelt inte råd just nu. Jag menar, först ska man betala 300 kr minst  för resan till Linköping och sen måste jag köpa en balklänning också (hade ingen bal i 9an så har ingen). Det hade kunna varit roligt, men får väl hoppas på att det kommer fler sånna här tillfällen om jag känner mig mer taggad någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0