High on high fidelity

Filmen var jättemysig. Från en början tyckte jag att han (John Cusack) var lite för flängig och allmänt störig, men efter ett tag började jag mer och mer förstå hans roll och han gör den väldigt bra! Kom även på att jag har sett denna film förut, men det gör inget, för det var så länge sen så kom inte ihåg så mycket. Boken var dock snäppet bättre, så som de brukar vara så de som föredrar att läsa så rekomenderar jag hellre boken. Många bra skådespelare dock, som John Cusack, Jack Black och Cathrerine Zeta-Jones och oerhört bra musik.

Filmen handlar John Cusack vars största intresse är musik. Han äger själv en skivbutik och har två knäppa, otroligt jobbiga och charmiga anställda (Jack Black och Todd Luiso). Han har precis gjort slut med sin flickvän Laura och är desperat efter att få tillbaka henne. Men för att göra det måste han först förstå vad som han har gjort fel och går tillbaka till tidigare flickvänner, eller top 5 av de som krossade hans hjärta mest. Han rankar massor av saker i filmen, mest musik då, men t ex top 5 av alla låtar som handlar om döden, top 5 av alla låtar - all time m m. Även om high fidelity är bra, så tror jag ändå att Nick Honby mötte sin top i Om en pojke, eller About a boy som den heter på engselska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0